یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟
سرخط خبرها

آشنایی با انواع نه گفتن

  • کد خبر: ۱۱۲۲۶۳
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
آشنایی با انواع نه گفتن
آیا در همه موارد باید از مهارت "نه گفتن" استفاده کرد؟ آیا باید همیشه در مقابل خواسته‌های دیگران مقاومت کرد و با جدیت جواب رد به آن‌ها داد؟ مسلم است که باید طبقه بندی مناسبی روی موارد و موضوعاتی داشته باشیم که نه گفتن در آن‌ها لازم به نظر می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ همه ما به‌نسبت گستردگی دایره ارتباطات شخصی و کاری‌مان، در طول روز با چندین درخواست و پیشنهاد مواجه هستیم. درخواست‌هایی که اگر بخواهیم به همه آن‌ها پاسخ مثبت بدهیم، به دردسر بزرگی خواهیم افتاد. به‌همین‌دلیل باید مهارت نه گفتن را یاد بگیریم.

انواع نه گفتن

نه گفتن به دیگران

آیا در همه موارد باید از این مهارت استفاده کرد؟ آیا باید همیشه در مقابل خواسته‌های دیگران مقاومت کرد و با جدیت جواب رد به آن‌ها داد؟ مسلم است که باید طبقه بندی مناسبی روی موارد و موضوعاتی داشته باشیم که نه گفتن در آن‌ها لازم به نظر می‌رسد. زمانی که قبول درخواست‌ها خطرات و مشکلات جدی برای فرد به همراه دارد لازم است فرد با قاطعیت رفتار کند، مثل درخواست فردی مبنی بر استفاده از هر چیزی که باب میلتان نیست.

نه گفتن به خود

هر فرد برای خود اهدافی در نظر می‌گیرد و براین اساس تصمیماتی اتخاذ می‌کند. برای عملی کردن تصمیمات و کسب موفقیت‌های بیشتر لازم است با هرآنچه که مانع عملی شدن تصمیمات او می‌شود، مبارزه کند. در چنین حالتی فرد باید برای رسیدن به خواسته‌های خود نه گفتن را تمرین کند. خیلی‌ها آن را تزکیه، خودداری و اراده می‌نامند، اما هر چیزی که باشد باید آن را یاد بگیرید و مداوم انجام دهید.

***

گام ۱: خودتان را برای گفتن نه آماده کنید

به سادگی اول خودتان را قانع کنید که حق گفتن نه را دارید و سپس نه بگویید.

گام ۲: نه بگویید

راه‌ها و تکنیک‌های ساده‌ای برای مهارت نه گفتن یاد بگیرید. راه حل‌های ساده زیر به شما کمک می‌کند که جوری نه بگویید که نه سیخ بسوزد و نه کباب.

گام ۳: به عقب نگاه نکنید

آخرین قدم در یادگیری مهارت نه گفتن این است که دیگر به عقب نگاه نکنید. به محض اینکه جواب منفی دادید، تلاش کنید تا روی نکات مثبت و خیر آن متمرکز شوید. به پشیمانی و حالت دیگری که در صورت پاسخ مثبت پیش می‌آمد، فکر نکنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->